28 juni Conferentie in hoofdkantoor Stedin over sociaal incassobeleid

Rotterdam 28-06-2016

Stedin en de Rotterdamse vrijwilligersorganisatie Budgetmaatjes 010 organiseren dinsdagmiddag 28 juni een Ronde Tafel Conferentie over maatschappelijk verantwoord ondernemen in Rotterdam. Budgetmaatjes 010 bestaat vijf jaar en Stedin bood aan het verjaardagsdebat te organiseren in haar kantoor aan de Blaak 8.

Stedin heeft als netbeheerder de maatschappelijke taak om al haar klanten van energie te voorzien. Voorwaarde hierbij is dat een klant een energieleverancier heeft. Mocht dit niet het geval zijn, bijvoorbeeld omdat de klant te lang de energierekening niet heeft betaald, dan is Stedin in het uiterste geval genoodzaakt een klant af te sluiten van gas en licht. Maar wat te doen als zo’n klant in de schuldhulpverlening zit of om andere redenen niet aan zijn betalingsverplichting kan voldoen en hierdoor geen energieleverancier kan krijgen? Stedin gaat deze middag onderzoeken met welke partijen de samenwerking moet worden gezocht om afsluiting te voorkómen. Budgetmaatjes 010 is een logische partij in deze discussie. Deze vrijwilligersorganisatie heeft de afgelopen jaren al honderden Rotterdammers geholpen om hun financiën op orde te krijgen.

Het programma

14.00 uur

-       ‘Een goed (financieel) resultaat met MVO’ geïllustreerd met een succesvol voorbeeld uit de praktijk; Marie-Louise Voors (Delta Lloyd Foundation) en Manuel van der Hoek (CZ)

-       ‘Het spanningsveld van de netbeheerder’; Marjolein Mulder (Stedin)

-       Aandacht voor het 1e lustrum van Budgetmaatjes 010; Clara Sies (oprichter Voedselbank)

-       Productlancering Budgetmaatjes 010 bestemd voor het bedrijfsleven

16.00 uur  Afronding & aansluitende borrel

Journalisten zijn van harte uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn in het hoofdkantoor van Stedin aan de Blaak 8

Over Budgetmaatjes 010 en Samen 010

Samen 010 is een Rotterdamse vrijwilligersorganisatie, die kwetsbare mensen een handje helpt totdat ze zichzelf kunnen helpen. Via deze projecten bouwen we met elkaar aan een beter Rotterdam voor alle Rotterdammers. Budgetmaatjes 010 is een van de projecten van Samen 010. Via vrijwilligersproject Budgetmaatjes 010 worden inwoners van Rotterdam en omstreken geholpen om hun financiën weer op orde te krijgen. De hulpvragers worden gekoppeld aan een vrijwilliger, een budgetmaatje.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.