Bouwwerkzaamheden derden veroorzaken gaslek Capelle aan den IJssel

02-10-2013
Capelle aan den IJssel, 2 oktober 2013 – Woensdagochtend 2 oktober om 7:15 uur ontstond door bouwwerkzaamheden van een aannemer een gaslek aan de Prins Constantijnweg in Capelle aan den IJssel. Netbeheerder Stedin heeft om 11:00 uur de lekkage gestopt in samenwerking met de hulpdiensten van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Er hebben geen woningen zonder gas gezeten. Bij vijf bedrijven is de gastoevoer uit voorzorg gestaakt. Stedin is vervolgens aan de slag gegaan om bij deze vijf getroffen ondernemingen de gaslevering te herstellen.

De lekkage is ontstaan bij bouwwerkzaamheden van een aannemer, niet in opdracht van Stedin. Bij het aanbrengen van zand op de Prins Constantijnweg is de gasleiding beschadigd. Uit voorzorg is de straat afgezet om de werkzaamheden van hulpdiensten en monteurs van Stedin veilig te kunnen uitvoeren.

Er is geen gevaar geweest voor omwonenden. Het naastgelegen IJsselland Ziekenhuis was één van de getroffen vijf bedrijven. De bedrijfsvoering van het ziekenhuis heeft geen hinder ondervonden door een eigen noodvoorziening voor gaslevering.

Monteurs werken aan herstel van het gasnet waarin door werkzaamheden van derden een gaslek werd veroorzaakt.

Bron: Stedin / Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.