Deel Baarn zonder stroom door brand elektriciteitshuisje Heemskerklaan

06-12-2013

Baarn, 6 december 2013 – Bij ruim honderd klanten van Stedin in Baarn is vrijdag 6 december de stroom uitgevallen. De storing begon om 9:55 uur door een brand in het elektriciteitshuisje op de Heemskerklaan. Het elektriciteitshuisje van de netbeheerder is daarbij ernstig beschadigd geraakt.

Hulpdiensten en monteurs van Stedin waren snel ter plaatse. Door de brand en het blussen daarvan, is de schade aan het elektriciteitshuisje groot waardoor reparatie langere tijd in beslag neemt. Stedin is vrijdag nog druk bezig met herstel, de verwachting is dat het herstel van de stroomvoorziening nog tot circa 20:00 uur vrijdagavond duurt.

Voor bewoners zonder stroom is geregeld dat zij op een verwarmde locatie terecht kunnen. Dit is seniorencomplex Amaris Schoonoord aan de Tromplaan in Baarn.

Compensatieregeling

Bij een langdurige stroomstoring treedt de landelijke compensatieregeling in werking. Deze wordt automatisch aan u uitbetaald of verrekend door Stedin naar gelang de grootte van uw aansluiting en de tijdsduur dat u zonder stroom heeft gezeten. U ontvangt hierover binnen 6 weken na de storing schriftelijk bericht. Het indienen van een verzoek is dus niet nodig. Meer hierover kunt u vinden op www.stedin.net > storingen > compensatieregeling.

Niet iedereen krijgt compensatie. Als u geen storing heeft gehad, dan heeft u geen recht op compensatie.

Bron: Stedin / Gemeente Baarn