Gaslek en stroomstoring Uitweg Vinkeveen en Oudhuijzerweg Wilnis opgelost

27-10-2015
De Ronde Venen, 27/28 oktober 2015 – Door een defecte elektriciteitskabel en gasleiding hebben 62 klanten van Stedin in de gemeente De Ronde Venen dinsdag 27 oktober tijdelijk geen stroom gehad. Het gaat om woningen en bedrijven op de Uitweg in Vinkeveen en Oudhuijzerweg in Wilnis. De netbeheerder voerde ter plaatse metingen uit om de storing aan zowel het gas- als elektriciteitsnet veilig op te lossen. Dinsdagnacht om 01:20 uur hadden de laatste klanten weer elektriciteit.

Oplossen van de storing op de grens van Vinkeveen en Wilnis. (FOTO: Stedin)

Dinsdagmiddag is op de Uitweg ter hoogte van nummer 25 een gasleiding beschadigd als gevolg van kortsluiting in een elektriciteitskabel. Daardoor ontstond zowel een gaslek als een stroomstoring. Stedin heeft besloten om de kwaliteit van het gas en onze netten in deze omgeving nader te onderzoeken op eventuele beschadigingen. 8 klanten hadden daardoor tijdelijk ook geen gas.

Veiligheid staat voorop en bij eventuele beschadigingen kunnen gasleidingen van Stedin en apparatuur in woning defect raken. Stedin wilde dit uitsluiten en controleerde uit voorzorg de gaslevering, hierbij proberen we waar mogelijk te voorkomen dat bewoners en bedrijven zonder gas komen. Tegelijkertijd waren onze monteurs bezig met het herstel van de elektriciteitsvoorziening. Betrokken klanten zijn per brief persoonlijk geïnformeerd over de storing.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.