Gaslek in flat Van Boisotstraat Vlaardingen

06-02-2014

Vlaardingen, 6 februari 2014 - In de kruipruimte van een flat aan de Van Boisotstraat is donderdagmiddag 6 februari om 14:52 uur een gaslucht geroken. De hulpdiensten van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond en monteurs van netbeheerder Stedin waren snel ter plaatse om de omgeving veilig te stellen.

Er werden achttien woningen en een school uit voorzorg ontruimd. Ook is uit voorzorg de straat afgezet en is de gas- en stroomvoorziening tijdelijk afgesloten. Nadat de gasleiding om 17:03 uur was afgesloten, kon worden gestart met het ventileren. Om 18:30 uur is de situatie door de brandweer veilig verklaard waarna is gestart met de reparatie van het gasnet. De ontruiming en afzetting zijn om 19:00 uur opgeheven.

De reparatie van de gasleiding is om 22:45 uur voltooid. De oorzaak van het gaslek wordt onderzocht.