Gasstoring omgeving Markenbinnen en Starnmeer opgelost door Stedin

17-05-2016
Alkmaar/Castricum, 17/18 mei 2016 – De gasvoorziening bij bewoners en bedrijven in De Woude, Markenbinnen en Starnmeer (gemeenten Alkmaar en Castricum) is woensdagochtend 18 mei weer hersteld. Netbeheerder Stedin moest dinsdagavond een hoofdgasleiding afsluiten die eerder op de dag was geraakt bij graafwerkzaamheden van derden. Er hebben zich geen onveilige situaties voorgedaan. Klanten in het gebied hebben een bewonersbrief gehad en werden verzocht om de gaskraan tijdelijk dicht te draaien, maar kunnen nu weer gebruik maken van gas.

Bij bodemwerkzaamheden van derden, niet in relatie tot het gasnet, was dinsdagochtend 17 mei een gasleiding van Stedin geraakt nabij de Kogerpolder in Starnmeer. Daarbij is een gaslek ontstaan. Uit veiligheidsoverwegingen heeft de netbeheerder dinsdagavond rond 20:45 uur de aansluitingen van 241 klanten in het gebied afgesloten om de lekkage te kunnen reparen. Klanten met CV’s, boilers en/of kooktoestellen die op gas werken, konden hiervan tijdelijk geen gebruik maken.

Gaskraan weer open na herstel levering

In loop van dinsdagavond zijn monteurs huis-aan-huis langs geweest om de bewoners te informeren over de gasonderbreking. Bij de bezochte adressen is de gaskraan dichtgedraaid. Betrokken klanten kunnen deze weer opendraaien om gebruik te maken van gas of contact opnemen met Stedin via het gratis Nationaal Storingsnummer: 0800 9009 (24 uur per dag) voor hulp hierbij.

Op de hoogte blijven van de gasstoring

Updates over de gasstoring waren te volgen via het liveblog op onze website www.stedin.net, onze app voor smartphones en tablets en via @Stedin op Twitter. Bewoners krijgen bij herstel levering informatie via een huis-aan-huis bezorgde brief.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.