Mobiel station oplossing gasstoring Rotterdam/Zevenhuizen Wollefoppenweg eo

13-03-2015
Rotterdam/Zuidplas, 12/13 maart 2015 – Ruim tweehonderd klanten van Stedin en Liander op de grens van Rotterdam en Zevenhuizen hebben vanaf vrijdagavond 13 maart 20:00 uur weer de beschikking over gas. Bij werkzaamheden door derden op de Groeneweg in Rotterdam werd donderdag een heipaal door de hogedruk gasleiding van netbeheerder Stedin geslagen. Tijdens de reparatie, die naar verwachting tot maandag 16 maart duurt, heeft Stedin via een mobiel gasstation een noodvoorziening ingezet.

Het door Stedin opgebouwde mobiele gasstation langs de Wollenfoppenweg
op de grens van Rotterdam en Zevenhuizen. (FOTO: Stedin)

Donderdag 12 maart om 11:26 uur zijn de hulpdiensten van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond gealarmeerd voor een gaslekkage op de Groeneweg. Stedin heeft de beschadigde leiding afgesloten om de situatie veilig te stellen. Hierdoor hadden ruim 200 klanten van Liander (131) en Stedin (91) in Rotterdam op de Wollefoppenweg, Vlietkade, Strandweg, Wollefoppenpad, Bermweg, Brigadier Aad de Jonghof, Lindenhof en Zevenhuizen Wollefoppenweg (Zuidplas) sinds donderdag 14:00 uur geen gas meer.

Reparatie en noodvoorziening vanuit mobiel gasstation

Stedin is donderdag direct aangevangen met de reparatie. Hiervoor is het noodzakelijk dat over 150 meter een nieuwe gasleiding wordt gelegd onder de Ringvaart van de Zuidplaspolder. Deze werkzaamheden vinden dag en nacht en dus ook in het weekend plaats. Voor de tussenliggende periode heeft Stedin naar alternatieven gekeken om klanten via een noodvoorziening van gas te voorzien. Hiervoor zet de netbeheerder een mobiel gasstation in. Hiermee is het mogelijk om tijdens de reparatie onder voorbehoud van overmacht klanten continu van gas te voorzien via deze noodvoorziening. Vrijdag om 20:00 uur was het mobiele station gereed voor gebruik.

Klanten moeten tot nader bericht de gaskraan dicht te houden. Als de noodvoorziening ingezet wordt, komen monteurs van Stedin weer langs om de gasvoorziening huis-aan-huis in te schakelen. Actuele informatie over de gasstoring is te vinden via Stedin’s storingswebsite www.stedin.net/storing-en-onderhoud, onze app voor mobiele telefoons/tablets en ons twitteraccount @Stedin.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.