Klanten Berkenwoude woensdagmiddag 17 februari tijdelijk zonder gas

17-02-2016
Krimpenerwaard, 17 februari 2016 - Vanwege het herstel van een storing komen 415 klanten in Berkenwoude (gemeente Krimpenerwaard) woensdagmiddag 17 februari 2016 ongepland vanaf 13:00 uur tijdelijk zonder gas. Hierdoor kan netbeheerder Stedin veilig een defect aan de gasleiding repareren. Naar verwachting duurt de onderbreking twee uur.

Via updates op www.stedin.net en het Twitteraccount @Stedin kan u op de hoogte blijven van de reparatie. Monteurs van Stedin zijn in Berkenwoude aanwezig om, wanneer de gaslevering weer hersteld is, eventuele problemen bij klanten thuis te verhelpen.

Wat moet u weten als u geen gas heeft

- Wanneer u op gas kookt, kunt u hiervan geen gebruik maken. Mogelijk doet ook uw verwarming het niet en heeft u geen warm water.
- Houd warmte binnen door ramen en deuren zoveel mogelijk gesloten te houden.
- Met een kachel of open haard kunt u huis warmhouden. Maak geen open vuur in huis, bijvoorbeeld met een barbecue of vuurkorf. Dit is levensgevaarlijk, doordat koolmonoxide bij de verbranding vrijkomt.
- Kookt u elektrisch, maar heeft u geen gas voor verwarming/warm water? U kunt water warm maken door het te koken via een ketel.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.