Klanten in delen Den Haag en Rijswijk kort zonder stroom door storing bij TenneT

26-06-2015
Den Haag/Rijswijk, 26 juni 2015 – Klanten in diverse wijken in Den Haag West en Zuid en delen van Rijswijk hebben vrijdagochtend 26 juni ruim een uur overlast gehad van een stroomstoring bij landelijk netbeheerder TenneT. Door de storing bij TenneT kwamen vanaf 10:30 uur ook verschillende verdeelstations van Stedin zonder elektriciteit. Aan het einde van de ochtend hadden alle 111.230 klanten weer stroom.

Nadat de storing bij TenneT was opgelost, zorgden diverse technische teams van Stedin dat ook onze verdeelstations weer van elektriciteit voorzien werden. Deel voor deel kregen de inwoners en bedrijven vervolgens weer energie.

Het actuele verloop van de stroomstoring was te volgen via het storingsoverzicht op onze website en onze apps of via ons Twitterkanaal @Stedin.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.¬