Nieuw lid Raad van Commissarissen Stedin

27-03-2013

Rotterdam, 27 maart  2013 – Stedin heeft een nieuw lid in de Raad van Commissarissen (RvC). De heer drs. J.T.H.M. (Jules) Kortenhorst MBA is door de Eneco Groep benoemd  tot lid van de RvC van de in Rotterdam gevestigde netbeheerder van elektriciteit en gas.

Kortenhorst (1961) is per 1 april 2013 benoemd tot lid van de RvC. Van 2006 tot 2008 was hij Tweede Kamerlid voor het CDA. Voor hij Kamerlid werd, werkte hij in het internationale bedrijfsleven, onder meer voor Shell in Hong Kong en Bulgarije. In de Kamer hield hij zich onder meer bezig met het innovatiebeleid.

Na vertrek uit de Kamer is Kortenhorst tot 2011 directeur geweest van de Europese Klimaat Stichting, een organisatie die zich richt op het beïnvloeden van overheidsbeleid om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. In 2012 is Kortenhorst weer als ondernemer aan de slag gegaan, als directeur van Topell Energy.

Topell Energy is leverancier van duurzame brandstoffen op basis van biomassa. Het bedrijf zet reststromen uit bos- en landschapsonderhoud om in een homogene en energierijke vaste bio-brandstof. Kortenhorst volgt de heer ir C.J.M. (Cees Jan) Asselbergs op die, in verband met het verstrijken van de bestuurstermijn, per 1 april is teruggetreden als lid.

Stedin verheugd met nieuw lid RvC

Raad van Commissarissen en directie van Stedin zijn verheugd met het aantreden van Kortenhorst. Zijn kennis, ervaring en achtergrond zijn een prima aanvulling binnen de RvC. Met de benoeming bestaat de Raad van Commissarissen van Stedin thans uit: mr. R.S. (Roel) Cazemier (Voorzitter),  prof. dr. J.P. (Tineke) Bahlmann, drs. G.A.J. (Guido) Dubbeld , drs. J.T.H.M. (Jules) Kortenhorst MBA en D. (Dick) van Well.