Reparatie gasnet Capelle aan den IJssel afgerond

02-10-2013
Capelle aan den IJssel, 2 oktober 2013 – Netbeheerder Stedin heeft woensdagavond 2 oktober om 20.30 uur de reparatie van het gasnet aan de Prins Constantijnweg in Capelle aan den IJssel afgerond. Vier getroffen klanten zijn weer aangesloten op het net. Monteurs werken komende nacht door om ook de laatste klant morgen weer aan te sluiten.

Woensdagochtend om 7:15 uur ontstond door bouwwerkzaamheden van een aannemer een gaslek aan de Prins Constantijnweg. Netbeheerder Stedin heeft om 11.00 uur de lekkage gestopt in samenwerking met de hulpdiensten van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Er hebben geen woningen zonder gas gezeten. Bij vijf bedrijven is de gastoevoer uit voorzorg gestaakt. Stedin is vervolgens aan de slag gegaan om bij deze vijf getroffen ondernemingen de gaslevering te herstellen.
De lekkage is ontstaan bij bouwwerkzaamheden van een aannemer, niet in opdracht van Stedin. Uit voorzorg is de straat afgezet om de werkzaamheden van hulpdiensten en monteurs van Stedin veilig te kunnen uitvoeren.
Er is geen gevaar geweest voor omwonenden. Het naastgelegen IJsselland Ziekenhuis was één van de getroffen vijf bedrijven. De bedrijfsvoering van het ziekenhuis heeft geen hinder ondervonden door een eigen noodvoorziening voor gaslevering.

Bron: Stedin / Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond