Stedin dicht gaslek op Oude Binnenweg Rotterdam

30-12-2013

Rotterdam, 30 december 2013 – Op de Oude Binnenweg in Rotterdam Centrum ontstond maandag 30 december om 16:51 uur een gaslek. De hulpdiensten van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond en monteurs van netbeheerder Stedin waren snel ter plaatse om het lek veilig te stellen. Om 19:45 uur was het lek gedicht door de defecte leiding af te sluiten.

In de directe omgeving waren woningen en horecagelegenheden ruim een uur uit voorzorg ontruimd. Ook was de Oude Binnenweg nabij de Mauritsstraat/Jacobusstraat tegelijkertijd afgesloten voor verkeer. Nadat de leiding door Stedin was afgesloten, heeft de brandweer diverse panden in de directe omgeving geventileerd.

Daarna kon Stedin aanvangen met de reparatie van het kapotte deel. Tijdens de reparatie zitten 22 klanten van de netbeheerder zonder gas. De oorzaak van de gaslekkage was werking van de grond waardoor de leiding is gebroken.