Stedin plaatst informatiepunt slimme meter bij metrostation Binnenhof

13-08-2015
Rotterdam, 13 augustus 2015 – Netbeheerder Stedin opent bij metrostation Binnenhof een informatiepunt waar bewoners terecht kunnen met vragen over de slimme meter. In de wijk Ommoord en omgeving biedt Stedin grootschalig slimme energiemeters aan.

Bewoners kunnen tijdens de openingstijden zonder afspraak langskomen met een vraag over de slimme meter. Ook helpen de medewerkers desgewenst bij het verzetten van de voorgestelde monteursafspraak. Het informatiepunt staat bij metrostation Binnenhof. De openingstijden zijn maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur. Op zaterdag is het informatiepunt open tussen 10.00 en 16.00 uur.

Medewerkers in de wijk

Naast het informatiepunt is Stedin ook zichtbaar met medewerkers in de wijk. Dit kunnen monteurs zijn, maar ook zogenaamde hosts die aanbellen om de voorgestelde afspraak te  bevestigen of –indien gewenst- te herplannen.

informatiepunt slimme meter                         Het informatiepunt bij metrostation Binnenhof

Wat is de slimme meter?

Tot en met 2020 krijgt elk Nederlands huishouden een slimme meter aangeboden. De slimme meter is een nieuwe generatie meter en vervangt de traditionele meters. De slimme meter is digitaal en registreert zelf het energieverbruik. De meterstanden worden automatisch doorgestuurd naar de energieleverancier. Het is mogelijk om apparaten met de slimme meter te koppelen die het energieverbruik nauwkeurig volgen. Dit kan energie besparen. Meer informatie over de slimme meter staat op www.stedin.net/slimmemeter

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.