Stedin verplaatst vijftig ton zware transformator naar Stellendam

Goeree-Overflakkee 05-04-2013
Netbeheerder Stedin heeft op woensdag 3 april om 22:00 uur op Goeree-Overflakkee een grote transformator van 48,3 ton van het verdeelstation Middelharnis naar het verdeelstation in Stellendam verplaatst.

Het transport duurde precies een uur en werd uitgevoerd door de firma Mammoet. De route van de transformator ging vanuit Middelharnis, via de provinciale weg (N215), naar het 50/13 kV onderstation aan de Langeweg in Stellendam.

Deze werkzaamheden die door Stedin op Goeree-Overflakkee worden uitgevoerd, zijn onderdeel van een investeringsprogramma van honderd miljoen euro ten behoeve van het elektriciteitsnet op het eiland. De netbeheerder zal de komende jaren nog diverse vernieuwingen realiseren aan het elektriciteitsnet.