Stedin wint SAP Quality Award voor verbeterd informatielandschap

08-10-2014

Rotterdam, 8 oktober 2014 – Stedin heeft een zilveren SAP Quality Award in de wacht gesleept voor het verbeteren van haar informatielandschap. De netbeheerder behaalde de ICT-award in een omvangrijke landelijke competitie. Stedin heeft de prijs gekregen voor het opzetten van een zelfstandig en volledig geïntegreerd klantensysteem onder de naam Plateau 3.

Uiteindelijk maakten zeven genomineerde bedrijven kans om in de prijzen te vallen. Stedin viel tussen de deelnemers op door de aandacht voor de collega’s die met het nieuwe systeem gaan werken. Ook was de jury lovend over de werkwijze om de beoogde resultaten en de kwaliteit van het programma voor onze klanten te bereiken. De implementatie van het Stedinprogramma Plateau 3 was goed voor de tweede prijs. Chemieconcern DSM legde beslag op plaats één, Wonen Limburg werd derde.

Op het videoplatform YouTube (http://youtu.be/x1bW_u68MkM)  is de gehele prijsuitreiking terug te zien. Vanaf de 22e minuut geeft Stedin een korte pitch over Plateau 3.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.000 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.