Stedindirecteur Nancy Kabalt vanwege zwangerschap tijdelijk vervangen

22-10-2014

Rotterdam, 22 oktober 2014 – Stedin’s algemeen directeur Nancy Kabalt-Groot is vanwege zwangerschapsverlof vanaf eind oktober 2014 tijdelijk afwezig. De heer Pieter Trienekens neemt haar tijdens die periode waar bij de netbeheerder. Hij heeft een lange loopbaan in de energiesector onder andere als lid van de Raad van Bestuur bij de Gasunie.

Momenteel is Pieter Trienekens (1950) onder andere actief als lid van de Raad van Commissarissen bij energiekennisbedrijf DNV GL en netbeheerder Rendo. Hij vervult de functie van algemeen directeur bij Stedin tot Nancy Kabalt-Groot terugkomt van zwangerschapsverlof, vermoedelijk medio februari 2015.

,,Ik ben verheugd dat Stedin met Pieter Trienekens een ervaren bestuurder heeft gevonden aan wie ik met het volste vertrouwen de leiding over Stedin gedurende de komende maanden overdraag’’, aldus Kabalt-Groot.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.000 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.