Storing landelijk netbeheerder TenneT leidt ook tot overlast Stedinklanten

18-06-2014

Rotterdam, 18 juni 2014 – Landelijk elektriciteitsnetbeheerder TenneT heeft dinsdagavond 17 juni te maken gehad met een stroomstoring in de Rotterdamse Botlek. Als gevolg van schakelwerkzaamheden door TenneT ontstond naast een storing tegelijkertijd ook een ‘spanningsdip’ waarvan klanten van Stedin hinder ondervonden.

TenneT heeft laten weten dat er van 20:40 uur tot 22:05 uur in het hoogspanningsstation (150kV) op de Merseyweg in Rotterdam een stroomstoring was. In diverse delen van Zuid-Holland ervoeren consumenten kortstondig een dip in de elektriciteitsvoorziening. Enkele grote industriële klanten in de Rotterdamse Botlek en Europoort hadden als gevolg daarvan een ernstige verstoring in hun bedrijfsproces. Dit veroorzaakte hinder in de omgeving onder andere door het affakkelen van productiestoffen.

Voor meer informatie kunnen klanten kijken op de website van TenneT: www.tennet.eu/nl/nl/net-projecten/storingen/actuele-storingen.html of contact opnemen met hun eigen Stedin accountmanager.