Stroomstoring Bergschenhoek opgelost

04-08-2016
Bergschenhoek, 4 augustus 2016 – Ongeveer 5500 inwoners en bedrijven in Bergschenhoek hebben woensdag 3 en donderdag 4 augustus 2016 te maken gehad met een stroomstoring. Oorzaak was een defect in een verdeelstation in Bergschenhoek. Door verschillende omleidingen in het elektriciteitsnet aan te brengen had een groot deel van klanten binnen vier uur weer elektriciteit. Voor een deel van de klanten heeft Stedin een noodstroomaggregaat ingezet. De storing was om 4.20 uur volledig opgelost.

De stroomstoring startte 3 augustus om 21.28 uur door een defect in een verdeelstation. Uit dit station, dat Bergschenhoek van energie voorziet, kwam rook. De brandweer heeft het station veilig gesteld, waarop monteurs van Stedin de stroomvoorziening konden herstellen. Een deel van de installatie van het elektriciteitsstation is beschadigd. Hierdoor moesten noodstroomaggregaten worden ingezet om de laatste klanten van stroom te voorzien. Stedin doet onderzoek naar het defect in het station.

Compensatieregeling

Voor klanten die vier uur of langer zonder stroom hebben gezeten, treedt de landelijke compensatieregeling in werking. De compensatie wordt automatisch uitbetaald of verrekend door Stedin naar gelang de grootte van de aansluiting en de tijd dat klanten zonder elektriciteit hebben gezeten. Zij ontvangen hierover met zes weken na de storing schriftelijk bericht. Meer via www.stedin.net/storing-en-onderhoud

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.