Stroomstoring delen Rotterdam Prinsenland, Ommoord en Terbregge voorbij

27-03-2014

Rotterdam, 27 maart 2014 - Delen van de Rotterdamse wijken Ommoord, Lage Land, Prinsenland en Terbregge hebben woensdagavond 26 maart anderhalf uur te maken gehad met een stroomstoring. Netbeheerder Stedin wist de energievoorziening om 01:15 uur voor iedereen weer te herstellen.

In totaal hadden 2.875 klanten in de wijk Terbregge en de Roos-, Varen- en Klaverbuurt in Ommoord vanaf 23:35 uur geen beschikking over elektriciteit. Tegelijkertijd zaten 2.572 klanten van Stedin in de omgeving van de Prinsenlaan in Rotterdam Lage Land en Prinsenland zonder stroom. Om 01:15 uur wist de netbeheerder de elektriciteit te herstellen.

Monteurs hebben in het gebied twee defecte kabels gevonden en vervolgens de energievoorziening omgeleid. Stedin onderzoekt net als bij elke verstoring de oorzaak van de uitval. Voor zover bekend hebben zich geen verdere problemen als gevolg van de stroomstoring in het gebied voorgedaan.