Stroomstoring delen Rotterdam Zuid opgelost

Rotterdam 14-07-2015
Rotterdam 14 juli 2015 – Dinsdagmiddag 14 juli 2015 hebben de wijken Bloemhof, Hillesluis, Feijenoord, Katendrecht en Tarwewijk in Rotterdam ruim anderhalf uur geen elektriciteit gehad. Door een defect in een verdeelstation van netbeheerder Stedin hadden 21.440 klanten vanaf 13:46 uur geen stroom. Monteurs hebben de energievoorziening om 15:30 uur via een omleiding hersteld.

Het actuele verloop van de stroomstoring was te volgen via het storingsoverzicht op onze website en onze apps of via ons Twitterkanaal @Stedin.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.