Stroomstoring Goeree-Overflakkee delen Middelharnis en Sommelsdijk voorbij

07-01-2015

Goeree-Overflakkee, 7 januari 2015 - Delen van Middelharnis, Sommelsdijk en de omgeving van de West Havendijk in Dirksland hebben woensdagochtend 7 januari te maken gehad met een stroomstoring. 5691 klanten op Goeree-Overflakkee hadden iets minder dan twee uur geen elektriciteit. Monteurs van netbeheerder Stedin wisten de energievoorziening snel om te leiden. De oorzaak was een defecte kabel nabij de Juliana van Stolberglaan in Middelharnis.

Het 50kV verdeelstation van Stedin in Middelharnis. (FOTO: Stedin)

Stedin investereerde afgelopen jaren ruim honderd miljoen euro in de energienetten naar en op Goeree-Overflakkee. Zo werd er een tweede hoogspanningsverbinding aangelegd tussen Geervliet op Voorne-Putten en Middelharnis. Ook werden verdeelstations in Middelharnis en Stellendam uitgebreid en gemoderniseerd en lokale netten vernieuwd. Daardoor is het aantal storingen en zowel de duur als grootte zichtbaar afgenomen op het eiland. Desondanks kan - lokale - stroomuitval door Stedin nooit helemaal worden uitgesloten, bijvoorbeeld omdat alleen al een derde van onze storingen wordt veroorzaakt door onnodige graafschade van derden.

Actuele informatie over de stroomuitval is te vinden via onze storingswebsite, onze app voor mobiele telefoons/tablets en ons twitteraccount @Stedin.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.000 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.