Stroomstoring in omgeving Zeist door defect in verdeelstation Stedin

26-06-2015
Zeist, 26 juni 2015 – Delen van Zeist, Bosch en Duin, Huis ter Heide en Soesterberg hebben vrijdagochtend 26 juni twee uur geen elektriciteit gehad. Door een defect in een verdeelstation van netbeheerder Stedin hadden 11.600 klanten sinds 08:50 uur te maken met een stroomstoring. Monteurs van Stedin wisten de laatste klanten om 10:50 uur weer van energie te voorzien.

Diverse technische teams van Stedin zijn bezig met onderzoek naar de oorzaak. Het actuele verloop van de stroomstoring was te volgen via het storingsoverzicht op onze website en onze apps of via ons Twitterkanaal @Stedin.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.¬