Stroomstoring treft delen Utrecht Zuilen, Elinkwijk, Ondiep en Papendorp

04-12-2015
Utrecht, 4 december 2015 – Inwoners en bedrijven in delen van Utrecht West en Zuidwest hebben vrijdag 4 december 2015 te maken gehad met een stroomstoring. Ruim 12.000 klanten hadden binnen een uur weer elektriciteit. Stedin monteurs hebben daarna de complexe storing gebied voor gebied hersteld. Oorzaak was een defect in een verdeelstation aan de Keulsekade.

Delen van de wijken Zuilen, Elinkwijk, Ondiep en Papendorp kwamen om 11:10 uur zonder elektriciteit. Oorzaak was een defect in een verdeelstation van Stedin. Vanuit dit elektriciteitsstation op de Keulsekade voorziet de netbeheerder Utrecht West en Zuidwest van energie.Vanwege de omvangrijke beschadigingen in het station kon een klein deel van de in totaal 15.000 klanten pas in de loop van de middag weer van elektriciteit worden voorzien door Stedin. De laatste klanten hadden om 16:55 uur weer stroom.

Compensatieregeling

Vanwege de duur van de stroomstoring (> 4 uur) treedt voor een klein deel van de klanten de landelijke compensatieregeling in werking. De compensatie wordt automatisch uitbetaald of verrekend door Stedin naar gelang de grootte van de aansluiting en de tijdsduur dat klanten zonder elektriciteit hebben gezeten. Zij ontvangen hierover binnen 6 weken na de storing schriftelijk bericht. Meer via www.stedin.net/storing-en-onderhoud.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.