Stroomuitval TenneT trof ook Stedinklanten Heemstede

27-03-2015

Heemstede, 27 maart 2015 - In een groot deel van Noord-Holland was vrijdagochtend 27 maart vanaf 09:37 uur door een defect in het landelijke elektriciteitsnet van TenneT een stroomstoring gaande. Hierdoor hadden honderdduizenden mensen in de provincie geen stroom waaronder 13.247 klanten van Stedin in Heemstede. Om 11:22 uur werd de energievoorziening voor Stedinklanten in Heemstede weer ingeschakeld. De laatste inwoners van Heemstede hadden om 12:06 uur weer stroom.

Nationaal storingsnummer

Als gevolg van deze grote stroomstoring was het landelijke storingsnummer gas en elektriciteit 0800-9009 enige tijd overbelast en niet te bereiken. Stedinklanten konden via alternatieve telefoonnummers storingen bij de netbeheerder melden.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.