Twee afzonderlijke stroomstoringen in Zoetermeer

07-10-2013

Zoetermeer, 7 oktober 2013 – Twee afzonderlijke delen van Zoetermeer hebben maandag 7 oktober te maken gehad met stroomuitval. Maandagochtend zaten inwoners in een deel van de wijk Rokkeveen vijf kwartier zonder elektriciteit vanwege een kapotte kabel. Maandagmiddag hadden delen van Seghwaert, Noordhove, Palenstein, Zoeterhage en Oosterheem ruim een uur geen stroom door een defect in een verdeelstation van Stedin.

De storing in Rokkeveen begon om 09:46 uur en trof 2.306 klanten in delen van de gangen-, edelstenen- en roodbuurt. Om 11:02 uur had iedereen in de wijk weer elektriciteit. Delen van Seghwaert-Noord, Noordhove-Zuid, bedrijventerrein Zoeterhage, Palenstein-Oost en Oosterheem-West hadden vanaf 14:50 uur last van stroomuitval. Voor deze 3.363 klanten was het probleem om 16:17 uur volledig opgelost.

Tussen beide elektriciteitsstoringen is geen verband. Stedin onderzoekt zoals bij elke uitval de oorzaak. De kapotte kabel in Rokkeveen en het defect in het verdeelstation aan de Edisonstraat werden na het omleiden van de stroom direct gerepareerd.