Wat is de capaciteit van mijn gasmeter

01-01-0001

Rotterdam, 21 januari 2013 – Naast uw energieverbruik bestaat een deel van uw nota ook uit zogenoemde transportkosten van de netbeheerder. Stedin berekent deze kosten onder andere over de capaciteit van de energiemeter. Consumenten hebben vrijwel altijd een kleinere capaciteit nodig dan bijvoorbeeld grote industriële bedrijven. Op de jaarnota van uw energieleverancier kunt u vinden wat de capaciteit van uw gas en/of elektriciteitsmeter is.

In een uitzending van het consumentenprogramma TROS Radar is op 21 januari 2013 aandacht voor dit onderwerp. Het beleid van Stedin is erop gericht dat het kleine aantal klanten met dit probleem allemaal individueel geholpen wordt met een juiste gasmeter. Dit kunnen zij doen door contact op te nemen met onze klantenservice.

Contact

Heeft u vragen over uw energiemeter? Dan kunt u op werkdagen telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 088 896 39 63 of via ons webcareteam op Twitter @stedin of facebook.com/stedinnetbeheer. Uiteraard kunt u op onze website ook een formulier invullen met uw vraag.