Wegwerkzaamheden veroorzaken gaslek in Bilthoven

29-10-2013

De Bilt, 29 oktober 2013 – Dinsdagmiddag 29 oktober om 15.35 uur is bij wegwerkzaamheden aan de Julianalaan in Bilthoven een gaslek ontstaan. Netbeheerder Stedin was snel ter plaatse en heeft in  samenwerking met de hulpdiensten van de Veiligheidsregio Utrecht het lek om 17:03 uur gedicht. Reparatie van de leiding was om 18:35 uur voltooid.

Het lek is ontstaan door wegwerkzaamheden aan de Julianalaan in het centrum van Bilthoven. Tijdens het veiligstellen van de leiding en de reparatie is uit voorzorg de straat afgezet om de werkzaamheden van hulpdiensten en monteurs van Stedin veilig te kunnen uitvoeren. Negentien woningen en winkels zijn tijdens het dichten van het lek uit voorzorg ontruimd. Om de leiding veilig te repareren, is de gastoevoer gestaakt. Hierdoor zaten 13 woningen en winkels tijdelijk zonder gas.