Informatieavond in Oud-Beijerland over plaatsing slimme meters

07-02-2014
Netbeheerder Stedin is in januari gestart met de eerste fase van het grootschalig aanbieden van slimme energiemeters in de Hoeksche Waard. Tot en met juni 2014 vervangt de netbeheerder bij 37.000 huishoudens en kleinzakelijke klanten de traditionele meters door slimme energiemeters. Op dinsdag 18 februari (gemeentehuis Oud-Beijerland) organiseert Stedin wederom een informatieavond.

De slimme meter is een digitale energiemeter en biedt de mogelijkheid om zelf nauwkeurig het energieverbruik te volgen. Hierdoor is het makkelijker om energie te besparen. Op de bewonersavond van 18 februari zijn twee sessies, geïnteresseerden zijn welkom om 19:00 uur of 20:00 uur voor een korte presentatie. Ook is er gelegenheid om vragen te stellen.

Grootschalige meterwissel in de Hoeksche Waard

Europese regelgeving heeft bepaald dat minimaal tachtig procent van alle adressen in Nederland in 2020 een slimme meter moet hebben. Stedin is daarom in januari 2014 gestart met de grootschalige plaatsing van digitale gas- en elektriciteitsmeters bij al haar klanten. Consumenten en kleinzakelijke klanten in de Hoeksche Waard krijgen de primeur.

Meer informatie over dit project is te lezen op www.stedin.net/hoekschewaard. Heeft u andere vragen? Stedin is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08:00 uur tot 18:00 uur via het telefoonnummer 088 – 89 65 1 65

Locaties informatieavonden

Dinsdag 18 februari, 19:00 uur en 20:00 uur: Gemeentehuis Oud-Beijerland -