Nancy Kabalt volgt Jeroen de Swart op als directeur netbeheerder Stedin

Rotterdam 15-05-2013
Nancy Kabalt-Groot (38) is per 1 september 2013 de nieuwe algemeen directeur van Stedin. Ze volgt Jeroen de Swart op bij Stedin en is afkomstig uit de directie van netbeheerder Liander. ,,Met een passie voor mensen, techniek en innovatie en vooral met een motivatie om het goed te doen voor onze klanten, ga ik de komende jaren verder bouwen aan het succes van Stedin’’, aldus Kabalt.

Stedin voorziet twee miljoen klanten in de provincies Zuid-Holland, Utrecht en delen van de regio’s Kennemerland, Dokkum en Weert van onder andere elektriciteit en gas. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Dit jaar investeert Stedin bijna een half miljard in haar netten.

'Stedin heefteen sleutelrol in de energietransitie'

Kabalt: "Als nieuwe directeur van Stedin mag ik leiding gaan geven aan één van de mooiste bedrijven van Nederland. Een netwerkbedrijf in het kloppende hart van de Randstad met een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Wij hebben de prachtige taak om de energievoorziening klaar te maken voor de toekomst met een sleutelrol in de energietransitie. Als netwerkbedrijf zijn wij letterlijk verbonden met de maatschappij, en daarmee bij uitstek geschikt om het voortouw te nemen in verduurzaming van Nederland. Bij Stedin volgt Kabalt Jeroen de Swart op. Onder zijn leiding heeft de beheerder in de afgelopen zeven jaren een goede positie opgebouwd in de energiemarkt. Zo zijn er door Stedin nieuwe duurzame energieinfrastructuren ontwikkeld, met als meest recente voorbeelden het zelfherstellende elektriciteitsnet in Rotterdam-Centrum en het stoomnetwerk in de Rotterdamse Haven.

De Swart was bovendien de eerste voorzitter van branchevereniging Netbeheer Nederland. In die hoedanigheid heeft hij een belangrijke rol gespeeld in het zichtbaar maken van de rol van de energie infrastructuur in de energievoorziening. In 2012 is de Stedin strategie herijkt en implementatie gestart. Een goed moment voor een wisseling van de wacht en een nieuwe impuls aan de loopbaan van Jeroen de Swart.

De medewerkers, directie en Raad van Commissarissen van Stedin zijn De Swart zeer erkentelijk voor zijn inzet en wensen hem veel succes toe in de toekomst.