Stedin leest kinderen voor over energieverbruik en klimaatverandering

27-01-2015
Rotterdam, 4 februari 2015 –  Woensdagmiddag 4 februari leest netbeheerder Stedin in de Centrale Bibliotheek van Rotterdam voor uit eigen werk. Met de presentatie van het gratis e-kinderboek Hyko hoopt Stedin kinderen al op jonge leeftijd, spelenderwijs te laten nadenken over energieverbruik en klimaatverandering. Hyko komt voort uit de samenwerking tussen Stedin en start-up-bedrijf CareToSave.

Manager Duurzaamheid en Vernieuwing, Marko Kruithof: “We willen kinderen bewust maken over hoe we met energie omgaan en het effect daarvan op de aarde. We hopen met initiatieven als deze zaadjes te planten die vervolgens gaan groeien; lamp en  tv of computer uit op je kamer, korter onder de douche en natuurlijk zo vaak mogelijk op de fiets of openbaar vervoer! Daarnaast zou het leuk zijn wanneer deze kids enthousiast worden van energie en duurzaamheid en later –als ze groot zijn- misschien wel in onze sector komen werken.”

Locatie en tijd

Hoogstraat 110
3011PV ROTTERDAM

Woensdagmiddag 4 februari om 15:00 uur.

Het verhaal
Hyko is een rijk geïllustreerd avontuur over een ijsbeer bedoeld voor kinderen van 6 tot 12 jaar. Hyko woont met zijn familie op de koude Noordpool, maar de ijsschotsen smelten elke dag een beetje meer. Hoog tijd voor actie! Tijdens zijn avontuur leert Hyko veel over het opwekken van energie, maar ook over energievervuiling- en verspilling. Met de kracht van sterrenbeeld Grote Beer gaat Hyko op zoek naar de oorzaak waardoor het ijs op de Noordpool smelt.

Samen de Noordpool redden!

Stedin gelooft in een toekomst die in het teken staat van duurzaam, decentraal en samen. Het uitgeven van Hyko Adventure is een samenwerking tussen Stedin en de start-up CareToSave, die het e-boek heeft ontwikkeld. Het verhaal wordt als gratis app aangeboden voor IPad, tablet en digibord en via de digitale kinderboeken bibliotheek Pickatale.

Download nu!

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.400 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.