NIEUWS

Stedin stelt afsluitingen van energie wegens aanhoudende kou uit

30-01-2015
Rotterdam, 30 januari 2015 – Vanaf zaterdag 31 januari 2015 zal netbeheerder Stedin tot nader order zeer terughoudend omgaan met het afsluiten van elektriciteit en gas vanwege het voorspelde koude weer. Stedin heeft vrijdag besloten dat consumenten zonder contract bij een energieleverancier tijdens deze vorstperiode niet afgesloten worden. Voor klanten die illegaal energie aftappen of op andere wijze frauderen, geldt deze uitzondering niet.

,,Het afsluiten van energie is een terechte, maar voor klanten zeer ingrijpende gebeurtenis. Daarom is het goed dat bij voorspelde vorst er voor Stedin een wettelijke mogelijkheid is om dit op te schorten’’, aldus Henk Blom, directielid van Stedin.

Grootzakelijke klanten zoals industrie en grotere bedrijven worden ook tijdens een vorstperiode afgesloten. Meer over het reguliere afsluitbeleid van Stedin is te lezen op www.stedin.net/afsluitbeleid.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.400 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.