NIEUWS

Stedin vernieuwt elektriciteitsstation in monumentale watertoren Schoonhoven

17-07-2013
Schoonhoven, 17 juli 2013 – Netbeheerder Stedin is in de gemeente Schoonhoven begonnen met de uitbreiding en vernieuwing van het elektriciteitsstation in de monumentale watertoren. Hiermee realiseert Stedin voor inwoners en ondernemers in Schoonhoven een robuuster elektriciteitsnet met meer capaciteit en leveringszekerheid.

Het elektriciteitsstation in de vijftig meter hoge watertoren in Schoonhoven stamt uit de jaren ’50. Het station wordt gerenoveerd en voorzien van een nieuwe, zwaardere transformator. Hierdoor is er nu en in de toekomst voldoende energie beschikbaar voor eventuele uitbreiding of toekomstige nieuwbouw in de omgeving.

Stedin: meer dan een eeuw beheerder van energienetten

Stedin beheert al meer dan een eeuw tienduizenden stations en evenzoveel kilometer elektriciteitskabels en gasleidingen in haar netgebied.

In samenspraak met partners zoals gemeenten zorgen we voor een goed beheer van onze locaties
zegt manager realisatie Ron van Vuuren van Stedin.

Die locaties variëren van hypermoderne nieuwbouw tot historische locaties als gemalen, molens en watertorens. Altijd staat voor ons de continuïteit en veiligheid van energietransport voorop. Uiteraard met oog voor de omgeving en met respect voor de geschiedenis.