Vervolg aanbieden van slimme meters in Nieuwegein door Stedin

22-05-2015
Nieuwegein, 22 mei 2015 – Netbeheerder Stedin is in maart gestart met het grootschalig aanbieden van slimme energiemeters in delen van de gemeente Nieuwegein. De slimme meter is de nieuwe generatie energiemeter en biedt de mogelijkheid voor Nederlanders om zelf nauwkeurig het energieverbruik te volgen. Hierdoor is het makkelijker om energie te besparen. Vanaf mei zijn klanten in de wijken Vreeswijk, Fokkesteeg, Doorslag, Zandveld, Batau-Noord/Zuid en Galecop aan de beurt.

Stedin | Slimme Meter

Tot en met augustus 2015 vervangt de netbeheerder bij bijna 25.000 huishoudens en kleinzakelijke klanten in Nieuwegein de traditionele meters door slimme energiemeters. Op dinsdag 26 mei is er een informatieavond in Green Village voor bewoners die nog een slimme meter aangeboden krijgen én klanten die al een slimme meter hebben. Ze zijn van 19:00 tot 20:30 uur welkom voor informatie en vragen aan experts van Stedin.

,,Onze klanten zijn intensiever dan ooit tevoren met energie bezig. Met beter zicht op het energieverbruik door de slimme meter, zonnepanelen op het huis, een HRe ketel en een elektrische auto, kiezen zij bewust voor milieu en portemonnee’’, aldus directielid Henk Blom van Stedin.

Grootschalige meterwissel in Nieuwegein

Europese regelgeving heeft bepaald dat minimaal tachtig procent van alle adressen in Nederland in 2020 een slimme meter moet hebben. Stedin is daarom in januari 2014 gestart met de gerichte plaatsing van digitale gas- en elektriciteitsmeters bij al haar klanten. Consumenten en kleinzakelijke klanten in de Hoeksche Waard  ten zuiden van Rotterdam kregen de primeur. Dit jaar start de definitieve grootschalige aanbieding door Stedin.

De slimme meter

De slimme meter wordt de komende jaren in heel Nederland aangeboden. Netbeheerders investeren in hun netwerken om mee te gaan met de huidige technologische toepassingen en voorbereid te zijn op nieuwe ontwikkelingen. De slimme meter heeft de mogelijkheden die aansluiten bij de huidige en toekomstige eisen aan de energievoorziening. Slimme meters geven iedere twee maanden automatisch meterstanden door aan de netbeheerder. Meer informatie is te lezen op www.stedin.net/slimmemeter.

Locatie informatieavond voor Nieuwegein

26 mei 2015, 19:00 - 20:30 uur: Green Village, Blokhoeve 7, 3438 LC Nieuwegein. Om 19:30 uur is er een plenaire presentatie over slimme meters en Stedin.

Alle informatie over dit project is te lezen op www.stedin.net/slimmemeter. Heeft u andere vragen? Stedin is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08:00-18:00 uur via het telefoonnummer: 088 - 89 63 9 63

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.400 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.