Vervolg aanbieden van slimme meters in Rotterdam door Stedin

15-06-2015
Rotterdam, 15 juni 2015 – Netbeheerder Stedin is in maart gestart met het grootschalig aanbieden van slimme energiemeters in delen van de gemeente Rotterdam. De slimme meter is de nieuwe generatie energiemeter en biedt de mogelijkheid voor Nederlanders om zelf nauwkeurig het energieverbruik te volgen. Hierdoor is het makkelijker om energie te besparen. Vanaf juni zijn klanten in Ommoord, Nesselande en Zevenkamp aan de beurt.

Stedin | Slimme Meter
Een slimme meter van Stedin

Tot en met oktober 2015 vervangt de netbeheerder bij ruim 22.000 huishoudens en kleinzakelijke klanten in Rotterdam Ommoord, Nesselande en Zevenkamp de traditionele meters door slimme energiemeters. Op de bewonersavond voor hen op dinsdag 16 juni zijn geïnteresseerden van 19:00 tot 20:30 uur welkom voor informatie en vragen aan experts van Stedin.

,,Onze klanten zijn intensiever dan ooit tevoren met energie bezig. Met beter zicht op het energieverbruik door de slimme meter, zonnepanelen op het huis, een HRe ketel en een elektrische auto, kiezen zij bewust voor milieu en portemonnee’’, aldus directielid Henk Blom van Stedin.

Grootschalige meterwissel in Rotterdam

Europese regelgeving heeft bepaald dat minimaal tachtig procent van alle adressen in Nederland in 2020 een slimme meter moet hebben. Stedin is daarom in januari 2014 gestart met de gerichte plaatsing van digitale gas- en elektriciteitsmeters bij al haar klanten. Consumenten en kleinzakelijke klanten in de Hoeksche Waard  ten zuiden van Rotterdam kregen de primeur. Dit jaar startte de definitieve grootschalige aanbieding door Stedin in delen van Nieuwegein en Rotterdam.

De slimme meter

De slimme meter wordt de komende jaren in heel Nederland aangeboden. Netbeheerders investeren in hun netwerken om mee te gaan met de huidige technologische toepassingen en voorbereid te zijn op nieuwe ontwikkelingen. De slimme meter heeft de mogelijkheden die aansluiten bij de huidige en toekomstige eisen aan de energievoorziening. Slimme meters geven iedere twee maanden automatisch meterstanden door aan de netbeheerder. Meer informatie is te lezen op www.stedin.net/slimmemeter.

Locatie informatieavond voor Rotterdam Nesselande

Dinsdag 16 juni, 19:00-20:30 uur: De Knoop, Robert van ’t Hoffstraat 14, 3059 PN Rotterdam

Alle informatie over dit project is te lezen op www.stedin.net/slimmemeter. Heeft u andere vragen? Stedin is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08:00-18:00 uur via het telefoonnummer: 088 - 89 63 9 63.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.