Website Stedin in de race voor beste digitale sollicitatie-ervaring

15-09-2015
Rotterdam, 15 september 2015 – Energienetwerkbedrijf Stedin is genomineerd voor de Digitaal-Werven Award, de jaarlijkse prijs voor de beste digitale sollicitatie-ervaring. De website stedin.net/werkenbij van Stedin behoort tot de vier genomineerden voor de award samen met internetwinkel bol.com, collega-netbeheerder Liander en zorgorganisatie Amerpoort.

Werken bij Stedin Techniek

De afgelopen zomer zijn 450 organisaties op honderd punten onderzocht of zij zorgen voor een positieve ervaring van sollicitanten. Zo is er gekeken naar de beschikbaarheid van informatie van arbeidsvoorwaarden, de procedure en maatschappelijke betrokkenheid. Aanvullend is aan de hand van ‘mystery sollicitataties’ ondervonden hoe er gesolliciteerd moet worden, hoe er gereageerd wordt op vragen op Facebook en hoe snel men reageert op een daadwerkelijke sollicitatie.

‘Toegankelijke en compacte website’

Onderzoeker Bas van de Haterd licht de nominatie toe: ,,Stedin heeft, in tegenstelling tot de andere drie genomineerden, gekozen om geen aparte website op te zetten. Het is een direct onderdeel van de normale site. Mooi bij Stedin is bijvoorbeeld de opmaak van de vacatures, wat de leesbaarheid erg ten goede komt. De site is clean, toegankelijk en compact. Er wordt veel informatie gegeven, en toch overzichtelijk gepresenteerd.’’

De award wordt op 7 oktober 2015 uitgereikt tijdens het Digitaal-Werven event in Utrecht.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.