Wijziging in directie Stedin

06-03-2015

Rotterdam, 6 maart 2015 – Pieter Trienekens blijft aan als Algemeen Directeur Stedin en zal samen met Frans van de Noort (operationeel directeur) de Statutaire Directie blijven vormen van Stedin. Pieter Trienekens was al ad interim de Algemeen Directeur van Stedin. Vanwege verschil van inzicht heeft Nancy Kabalt-Groot in goed overleg haar functie als Algemeen Directeur Stedin neergelegd met ingang van 2 maart 2015.

We bedanken Nancy voor haar inzet voor Stedin en wensen haar veel succes voor de toekomst waar ze zich in eerste instantie gaat richten op interim management via haar eigen bedrijf.

Stedin is de onafhankelijke netbeheerder in het meest stedelijke gebied van Nederland: het grootste gedeelte van de provincie Zuid-Holland, inclusief de grootste haven van Europa, en de provincie Utrecht. De organisatie is verantwoordelijk voor ontwikkeling, aanleg, beheer, onderhoud en management van energienetten. Stedin is de schakel tussen ruim 2 miljoen klanten en de energieleveranciers. Het bedrijf staat met 3.100 medewerkers voor veiligheid, kwaliteit en betrouwbaarheid van energietransport. Stedin is gevestigd in Rotterdam.