Wijzigingen tarieven Stedin vanaf 1 januari 2014

20-12-2013

Rotterdam, 20 december 2013 – Stedin wijzigt vanaf 1 januari 2014 haar tarieven voor verschillende diensten. Het gaat hier om de tarieven van de netbeheerder voor onder andere het transport van energie. Deze zijn gedeeltelijk vastgesteld door onze toezichthouder, de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Ook de tarieven die Stedin zelf vaststelt, wijzigen vanaf dezelfde datum. In 2014 dalen de tarieven voor het merendeel van onze klanten.

Een belangrijke reden voor de lagere tarieven is de vaststelling van een lagere rentevergoeding voor de investeringen die Stedin doet. Stedin investeert nu en de komende jaren fors om klaar te zijn voor een duurzame toekomst waarin steeds meer consumenten zelf energie produceren via bijvoorbeeld zonnepanelen.

Ook bewoners, bedrijven en de industrie in ons gebied investeert fors in duurzaamheid door zelf energie op te wekken of overtollige energie door Stedin te laten transporteren. Deze ontwikkelingen stellen nieuwe eisen aan onze netten om ook in de toekomst aan energieaanbod- en vraag te voldoen.

De tarieven voor 2014

Welke tarieven zijn vanaf 1 januari 2014 geldig? Een compleet overzicht met toelichting is te vinden op onze website: www.stedin.net/tarieven