U gebruikt een verouderde browser en daarom werkt de website niet optimaal voor u. Om alle functionaliteiten te kunnen gebruiken, raden we u aan om over te stappen naar een andere browser.

Bericht op Rijnmond.nl over foute gasmeterstanden

Rotterdam, 10 januari 2020

10 januari verscheen op Rijnmond.nl een bericht over foute gasmeterstanden. Door onze administratiefout hebben alleen klanten van Eneco verkeerde afrekeningen ontvangen. Deze klanten ontvangen een correctie en hoeven verder niets te doen. Het spijt ons dat deze groep klanten een verkeerde factuur heeft ontvangen.

Aan het einde van 2019 zijn we overgegaan op een nieuw administratiesysteem. Met het overgaan naar het nieuwe systeem zijn gasvolumes verkeerd geadministreerd en verkeerd doorgeven aan energieleveranciers. We hebben de fout binnen een dag geconstateerd en gecorrigeerd en de leveranciers hiervan op de hoogte gesteld. Het was een administratieve fout en staat los van de slimme energiemeters. Heeft u vragen over uw energierekening? Neem contact op met uw energieleverancier.